[FR]

1. WaterNature

Andrew Forster, principal researcher, The Institute for the Unknown
with collaborators: Alex Boya; Dagmar Dahle; Hannah Sybille Müller; Malcolm Goldstein


An ongoing thinking through works, installations, writing, talks, etc. Water-Nature is a slapstick investigation into the nature of nature. Does nature belong inside or outside our idea of nature? Is it inside of us? Can we look inside for outside? Or, more romantically, can we look outside to find ourselves. How do we animate our surround (starring our new animated friend - The Drop)? How does our surround animate us? Nature seems always to be framed as the outside of the artificial or human-made world - our container, our shell. I want out. Or is it in? How should we re-speak the idea of outside or nature that we have long imagined as an ideal space to be recovered or returned to.

Leap (after Trisha Brown - Watermotor)
Human Erratics
Malcolm Goldstein investigates the materiality of the active layer using vibration, 2020
Empire (brick, salt water, photo)
Femur
ideas (recto)
notes
installation
ideas (verso)
The Currency (The Land)
Sky / Femur
Animism
Drift
Blue Marble (Dagmar Dahle)
installation
No Bottom audio (Lomax-Shores)
the drop / la goutte / la chute
Empire (storage area, Himachal State Museum, Shimla, India)
Postcards
The Water
welcome
muskoxen
the drop / la goutte / la chute
[ENG]

1. Nature-Eau

Andrew Forster, chercheur principal, l'Institut pour l’inconnu
avec les collaborateur·trices·s : Alex Boya; Dagmar Dahle; Hannah Sybille Müller; Malcolm Goldstein


Investigation bouffonne dans la nature de la nature. La nature se situe-t-elle à l’intérieur ou à l’extérieur de notre idée de nature ? Nous appartient-elle intérieurement ? Peut-on se tourner vers l’intérieur pour trouver l’extérieur ? Ou, en termes plus romantiques, peut-on chercher à l’extérieur pour se trouver soi-même ? Comment animer nos environs (mettant en vedette notre nouvelle amie animée, La Chute / La Goutte) ? Comment nous animent-ils ? La nature paraît toujours considérée comme hors de l’artifice, hors du monde façonné par l’humain : notre contenant, notre coquille. Je veux sortir. Ou entrer ? Comment redire l’idée du dehors ou de la nature, longtemps imaginée comme espace idéal à recouvrer ou à regagner ?